Gold Beauty Lyx

Redan i somras då vi med familjen var på semester på Ronneby Brunn, bestämde Magnus och jag att vi skulle åka tillbaka ett par dagar nu i höst och "vårda kärleken" :-) Ett spa-paket blev det, Gold Beauty Lyx kallades det och det var två nätter, 3-rättersmiddag varje kväll och frukostbuffé varje morgon, lunch på andra dagen. Två 50-minutersbehandlingar ingick också och fr tillgång till spa:ets alla utrymmen. Jag var också med på en Pilates-klass, gissa vad många muskler man använde då alltså....
Nej, vi har inte blivit miljonärer, Magnus ärvde några tusenlappar och valde att spendera dem såhär, vilket jag naturligtvis uppskattar :-)
Mina två behandlingar var Bad Vital - dvs en god stund i ett enmans bubbelbadkar med skön badolja i och sedan massage på det. Helt ok. Andra dagen blev det en klassisk ansiktsbehandling med brynformning bl.a. Ja, det är skönt att bli ompysslad ibland, man får ny energi och kraft. Härliga simturer i poolen och ett par sittningar i massagestolen hann jag också med.

Nä, nu ska jag inte göra er avundsjuka mer, jo, kanske lite, för idag har vi haft Hela Människan Dag på Frälsis och det var lika bra som vanligt. Massören hade dessvärre skadat sig och kunde inte komma, men hennes bror kom istället och vi fick prova på ett Qigong-pass, vilket var en skön upplevelse. Tikva och fot-bad var det också och god mat, trevlig gemenskap och stillhetsandakt till avslutning. Sedan förberedde jag till morgondagens bönegudstjänst. Kl.00.00 i natt börjar vår kårs bönedygn som ingår i FA:s 24/7-bön, vilken håller på sept - nov och det kommande dygnet är det vår tur, så mellan 11-13 imorgon ber vi tillsammans på kåren, du är välkommen du med, jag skriver väl mer om helgens kåraktiviteter på Limhamnskårens blogg efteråt.

Snuttan hade saknat mig när vi var borta i alla fall, men hon och barnen hade ju farmor Elsa här så det hade gått så bra så. Tack farmor :-)

Nu får det bli lite TV och mys innan sängen kallar.
Blessings!

Poolhuset i Ronneby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0