"Himlen finns på riktigt"

För ett tag sedan hörde jag talas om en bok som heter "Himlen finns på riktigt" och handlar om 4-årige Colton som blev jättesjuk av en brusten blindtarm och fick opereras och de visste inte om han skulle överleva. Han överlevde och efter ett tag får familjen höra små kommentarer då och då som vittnar om att det skett någonting under tiden Colton låg på operationsbordet. Han hade varit i himlen och träffat Jesus och änglar och människor som levt förut och kommit till himlen efter döden. Han beskriver regnbågens alla färger och att ingen är sjuk eller har glasögon, det tycker jag låter underbart. Dessutom träffar han sin syster, som mamman förlorade i andra graviditetsmånaden, och som han inte ens visste om att hon funnits där. Och ja, det är alltså en sann berättelse, Colton och hans familj finns på riktigt och de har skrivit den här boken för att ge hopp till alla som vill läsa den.
Colton säger att han var i himlen i tre minuter, och ändå berättar han om allt han gjorde när han var där och hur han bodde hos Moffa (pappans morfar). Det ger en lite inblick i Gud och tiden. Gud är verkligen Herre över både tid och rum.
Nu ska jag inte skriva mer om den här boken för den är värd att införskaffa och läsa själv.
Jag går vidare i dagen och börjar fundera över temat för söndagens predikan:"Enheten i Kristus", det bör vara ganska lätt att predika om, men jag har gjort det så många gånger så det får inte bli en favorit i repris ;-) Nä, jag litar på Gud, Han får ge mig tankarna, så skriver jag.

Blessings!


Finns att köpa på Bokus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0