Snuttan

Ja, hon heter ju faktiskt så, vår nya familjemedlem. Jag och Johanna körde till Djurhemmet Tassebo i fredags eftermiddag och hämtade hem henne. Hon är ca 2 år gammal, gråtigrerad i pälsen, underbart klara vackra gröna ögon och hur mysig som helst. Hon jamade hela vägen hem i bilen, tja vem gillar att åka bil instängd i en transportbur....
Väl här gick hon nyfiket omkring och tittade på allting oc fann sig snabbt tillrätta tycker jag.
Vi lär känna henne och hon lär känna oss. Idag har hon varit ensam hemma flera timmar och klarat det galant.
Igår fascinerades jag av hur smart hon är (ja, jag vet  att jag är jävig...) hon gick runt lite oroligt och sedan ställde hon sig brevid mig och jamade ett par gånger, så jag frågade vad hon ville, så visade hon med huvudet mot badrummet. Så jag gick och kollade i hennes låda och mycket riktigt där låg ju lite bajs som hon tydligen ville att jag skulle plocka bort, för när jag hade gjort det blev hon lugn igen. Bra med djur som talar om vad de vill :-)
Imorse slickade hon mig på händerna när hon ville att jag skulle stiga upp och ge henne frukost.
Hon har funnit sin plats i soffan, där hon ligger och har uppsikt över rummet. Det är rogivande och mysigt med en katt som spinner och ger kärlek utan förbehåll.

Blessings!

Nyfiken gullunge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0