Gnällbloggen...

Jag brukar inte använda bloggen för att gnälla, det finns det så många andra som gör, men just nu kan jag inte låta bli. Inte nog med att både jag och maken råkade ut för magsjuka - vilket i sig är ett påfund av den onde själv -  precis lagom till vår flytt till nya bostaden, vilket komplicerade det hela en aning. Nu har det dessutom kommit till min kännedom att någon har kontaktat Frälsningsarméns ledning för att han/hon reagerat på mitt inägg den 8 februari då jag skrev att vi firade Kärleksmåltid på Frälsningsarmén på Limhamn. Det är visserligen trevligt att min blogg blir läst, men när man sedan ägnar tid åt att ta kontakt med ledningen för Frälsningsarmén i Sverige för reagera på något jag skrivit, istället för att kommentera det här på bloggen eller maila mig och få svar på sina frågor direkt, det tycker jag är småaktigt. Kan man inte komma direkt till mig med sina klagomål så kan man hålla tyst.
Men förutom att jag tycker det är nedrigt att gå bakom ryggen på mig blir jag nästan ännu mer förvånad och oroad av det faktum att man kan ägna tid och kraft åt att reta sig på att kristna syskon firar en kärleksmåltid tillsammans, som det faktiskt är påbjudet i Bibeln, och samtidigt tillåta förtal och struntprat, vilket är starkt otillåtet enligt Bibeln.
Tänk att man anser att ledarna för FA ska behöva använda sin dyrbara tid åt att kolla upp vad jag skriver i bloggen för att någon är sur. Bedrövligt! Människor går förlorade utanför våra väggar och vi bekymrar oss över vem som säger vad och vem som gör vad. Är det konstigt att kyrkan inte är så poppis nuförtiden. Nej, lägg av med det. Kom gärna och tyck till om vad jag skriver, men gör det här genom att kommentera eller maila mig: [email protected]

Så, nu tror jag att jag gnällt färdigt för nu. Nu ska jag återgå till uppackandet av flyttkartonger. Tänk att vi fortfarande har så mycket fast vi gjort oss av med så mycket. Det får väl bli ännu en utrensning när vi packar upp :-)

söndag har vi förmånen att få inviga en ny underofficer, JS-Sergeant ska hon bli, alltså barn/ungdomsledare med speciellt ansvar, typ. Jättekul är det i alla fall. Kl.11.00 på södag den 22/2. Välkommen då!

Blessings!


P.s. Det är snö i Skåne d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0